”OMUL DRAG DE LA CATEDRĂ”
EDIȚIA
I
5
IUNIE 2016
ARGUMENT
Societatea
actuală, societate a competiţiei şi a competenţei, are nevoie de oameni care să
se remarce prin ceea ce ştiu şi ce pot face cinstit şi demn faţă de semeni.
Există astfel de oameni, poate prea puțini...însă, cu siguranță, printre ei
este DASCĂLUL.
Care e misiunea dascălului?
Dascălul este cel care
conştientizează toate transformările din viaţa socială, adaptându-se în
permanenţă la nou. A fi profesor
înseamnă un risc asumat. Adevăratul dascăl este cel care îi învaţă pe copii să
se aprecieze şi să valorizeze pe alţii. El îi învaţă să îşi cunoască limitele
şi să trăiască cu ele, să îşi apere şi să-și susţină punctele de vedere.
Destinat
cadrelor didactice şi elevilor, Concursul şi Simpozionul ”OMUL DRAG
DE LA CATEDRĂ” se doresc a fi un eveniment complementar
manifestărilor de amploare naţională organizate în ţară cu ocazia ZILEI
ÎNVĂȚĂTORULUI, în data de 5 iunie. Este
totodată o modalitate prin care elevi și dascăli vibrează la unison, își
împărtășesc unii altora gândurile, sentimentele și, de ce nu, dorințele sau
așteptările. Este, în egală măsură un benefic schimb de experiență din care ne
”îmbogățim” cu toții .
INIȚIATORUL
Şcoala ”Vasile Alecsandri”, Baia Mare
INSTITUȚII PARTENERE
Inspectoratul Școlar Județean Baia Mare;
Universitatea Tehnică Baia Mare;
Centrul Județean de Resurse și Asistență
Educațională;
Colegiul Național ”Gheorghe Șincai”;
Grădinița ”Otilia Cazimir”.
SCOP
Afirmarea, cunoaşterea şi stimularea potenţialului creativ şi artistic al
elevilor din învăţământul preșcolar, primar, gimnazial şi liceal.
Prezentarea
importanţei şi a rolului marilor păstori de suflete, care prin slujirea şi
activitatea lor au contribuit la susţinerea, consolidarea şi dinamizarea vieţii
şi misiunii școlii.
OBIECTIV GENERAL
Promovarea respectului pentru valorile fundamentale educaţionale, culturale,
estetice, artistice, sociale şi de relaţionare competiţională prin
instituirea unei legături mai strânse între dascăl şi elev în mediul
instituţional educativ.
GRUP ŢINTĂ
pentru concurs - elevi din ciclul
preșcolar, primar, gimnazial şi liceal;
pentru simpozion – cadre didactice,
consilieri școlari.
Participanții pot alege oricare dintre
temele propuse de organizatori.
DATA ȘI LOCUL DESFĂŞURĂRII
Toate materialele, pentru toate secțiunile
proiectului vor fi trimise pe adresele indicate (creații artistice și plastice)
și pe emailurile coordonatorilor de secțiuni (creații literare, lucrările
pentru simpozion).
TERMENUL
LIMITĂ DE TRIMITERE ESTE 1 IUNIE.
Simpozionul se va sustine cu participare
indirectă, diseminările vor avea loc pe blogul proiectului, iar expoziția cu
lucrările elevilor se va desfășura la Școala ”V. Alecsandri”, școala
organizatoare. Creațiile elevilor precum și lucrările pentru simpozion pot fi
în limbile română, engleză și franceză.
PROGRAMUL DESFĂȘURĂRII PROIECTULUI
11 - 17 aprilie implementarea proiectului;
18 aprilie – 1 iunie
transmiterea lucrărilor;
1-10 iunie–jurizarea
lucrărilor din secțiunile adresate elevilor și realizarea CD-ului pentru
Simpozion;
10 – 15 iunie – trimiterea
diplomelor și CD-urilor tuturor participanților.
Temele Concursului şi ale Simpozionului – SECȚIUNI
I.
CONCURS INTERNAȚIONAL - ELEVI
TEMA CONCURSULUI – ”Dascălul prin ochi de copil”
II.
SIMPOZION
INTERNAȚIONAL
Simpozionul se adresează tuturor cadrelor
didactice, din orice instituție de educație (grădiniță, școală, liceu),
indiferent de arie curriculară, precum și consilierilor școlari.
Teme pentru dascăli:
1.
Dascălul
în societatea modernă
2.
Imaginea
dascălului în literatura română sau universală
3.
Dimensiuni
europene și perspective moderne ale educației
4.
Un
dascăl eficient – exemple de bună practică
5.
Soft
educațional
Teme pentru consilieri școlari:
1.
Dascălul
și curajul de a educa
2.
Copii
și dascăli – suflete pereche
PROBLEME ORGANIZATORICE
NU SE PERCEPE TAXĂ DE
PARTICIPARE
Fişele de înscriere, acordurile de parteneriat completate și scanate se vor
trimite până la data de 5 iunie 2016, pe adresa de email: omuldragdelacatedra.simpozion@yahoo.com
1. Creaţie literară: lucrările (maxim 2
pagini) vor fi redactate în format A4, în Times New Roman, cu diacritice, Font
14, titlul Bold; autorul, coordonatorul şi instituţia la două rânduri de titlu,
scrise cu 12 Bold; apoi, la două rânduri conţinutul scris cu 12, la 1,5
rânduri.
Lucrările se vor trimite pe adresele de
email ale profesorilor coordonatori din fiecare secțiune de concurs, până la
data de 05.06.2016.
Lucrările care nu respectă condițiile de
redactare impuse, vor fi eliminate din concurs.
2. Lucrările pentru simpozion
vor fi redactate în format A4, în Times New Roman, cu diacritice, Font 14,
titlul Bold; autorul şi instituţia la
două rânduri de titlu, scrise cu 12 Bold; apoi, la două rânduri conţinutul
scris cu 12, la 1,5 rânduri.
Lucrările care nu respectă condițiile de
redactare impuse, nu vor fi publicate.
Lucrările pentru simpozion se vor trimite
pe adresa de email: omuldragdelacatedra.simpozion@yahoo.com
2. Creaţie plastică : compoziţiile (desene,
picturi, şi colaje), vor fi realizate pe hârtie
format A4 sau A3, respectând tema concursului. Pe verso,
fiecare lucrare expediată va conţine: tema, numele şi prenumele elevului,
clasa, şcoala, oraşul/judeţul, numele şi prenumele cadrului didactic
îndrumător. Caricaturile vor fi scanate și trimise pe adresa de email: detavisign@gmail.com
Toate creațiile artistice și
plastice vor fi trimise prin poștă, pe adresele școlilor, pân la data de
05.06.2016. Pe plic se va specifica
numele profesorului coordonator de la secțiunea în care se încadrează lucrarea.
EVALUAREA LUCRĂRILOR
Evaluarea lucrărilor se face în funcţie de: contribuţia individuală, talentul,
gradul de originalitate şi imaginaţia pe care participantul le dovedeşte prin
lucrarea realizată; gradul de complexitate şi volumul de muncă al
elevului; crearea unui spaţiu plastic armonios şi expresiv prin care să
fie respectate, pe de o parte, elementele de limbaj plastic şi , pe de
altă parte, corectitudinea formelor şi a propoziţiilor.
Școala gimnazială ”Vasile Alecsandri”, Liceul ”Gheorghe Șincai” și Grădinița
”Otilia Cazimir”, prin coordonatorii proiectului, vor evalua lucrările participante, apoi vor trimite
diplomele câştigătorilor, pe secţiuni, pe adresele de email ale
profesorilor îndrumători. Vor fi premiați 30% din elevii participanți.
ACTIVITĂŢI DE PROMOVARE/MEDIATIZARE ŞI DISEMINARE ALE
PROIECTULUI
Articole în ziarele locale; portofoliul concursului (lista cu toţi
participanţii); volum cu lucrările cadrelor didactice şi creaţiile literare ale
elevilor, înregistrat cu două ISBN-uri; chestionare şi fişe de evaluare;
sondaje de opinie în rândul elevilor, al profesorilor şi al părinţilor;
fotografii, pliante, afişe; premierea lucrărilor.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu