Pagini

Campania Globală pentru Educație 2018

Campania Globală pentru Educație - ediția 2018
Sub sloganul ”Respectaţi-vă promisiunile: asiguraţi educaţie incluzivă şi de calitate pentru toţi copiii!”, ediţia din acest an a Campaniei Globale pentru Educaţie îşi propune să atragă atenţia guvernelor şi liderilor din întreaga lume asupra faptului că o educaţie publică de calitate şi incluzivă reprezintă o premisă absolut necesară pentru orice sistem democratic.



Elevii Școlii Gimnaziale Apold  s-au alăturat, în acest an, Campaniei Globale pentru Educaţie – ediţia 2018, organizată de „Salvaţi Copiii România” cu sprijinul Ministerului Educaţiei Naţionale. 
Sub sloganul: ”Respectați-vă promisiunile: asigurați educație incluzivă și de calitate pentru toți copiii!”, ediția din acest an a Campaniei Globale pentru Educație își propune să atragă atenția guvernelor și liderilor din întreaga lume asupra faptului că o educație publică de calitate și incluzivă reprezintă o premisă absolut necesară pentru orice sistem democratic. 




Participarea copiilor la această campanie a început prin explicația campaniei: Campania Globală pentru Educație este o mișcare a societății civile al cărei scop este de a combate criza globală din domeniul educației. Misiunea noastră este de a ne asigura că statele iau măsuri pentru a asigura dreptul universal la o educație publică gratuită și de calitate. Această campanie din care suntem și noi parte are acest scop.
S-a vorbit apoi despre susținerea și promovarea acestei campanii.
În România, Campania Globală pentru Educație este susținu și promova de o coaliție formată din: Organizaţia Salvaţi Copiii (coordonator), Consiliul Național al Elevilor, Centrul Municipiului Bucureşti de Resurse şi Asistenţă Educaţională, World Vision România, Roma Education Fund România, Centrul pentru Educaţie şi Dezvoltare Profesiona Step by Step”, Federaţia Naţiona a Asociaţiilor de Părinţi, Agenția Împreună, Centrul European pentru Drepturile  Copiilor cu Dizabilități, Asociaţia OvidiuRo şi Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţănt. Campania Globală pentru Educație este susținută de aproximativ 90 de coaliții naționale - formate din organizații neguvernamentale, organizații ale comuniții, sindicate ale profesorilor, asociații ale părinților și grupuri de protecție a drepturilor copilului -, dar și de rețele și organizații regionale și internaționale.
Solicitările de anul acesta al  Campaniei Globale pentru Educație sunt:
1.       Îmbunătățirea finanțării educației: creșterea alocărilor pentru educație, astfel încât finanțarea să fie cu adevărat suficientă pentru a asigura condiții normale de educație pentru toți copiii și pentru a reduce dezavantajele cu care se confrun copiii din grupuri vulnerabile.
2.       Extinderea serviciilor de tip Școala după școală și asigurarea accesului gratuit la aceste servicii pentru copiii vulnerabili.


3.       Asigurarea unei forri adecvate și a unui sprijin real pentru cadrele didactice, în vederea promovării educației incluzive (inclusiv sub aspectul accesului la specialiști cu rol cheie cum ar fi consilierii școlari, profesorii de sprijin, psihologi etc)

Toate acestea pentru ca fiecare copil din România să se bucure de accesul la o educație publică de calitate, incluzivă și gratuită și să beneficieze de sanșe egale la o educație de calitate.
Din materialele prezentate s-a aflatapoi despre participarea la educație a copiilor din lume și din România.
Cifrele sunt îngrijorătoare:
    -În Ronia, 88% dintre copiii sunt înscriși la grădină1, dar numai 51% o frecventează.
      -În anul 2016, la nivel mondial, 263 de milioane de copiii, adolescenți și tineri erau în afara școlii.
     -În Ronia, 383.182 de copiii cu vârsta între 3 și 17 ani nu sunt înscriși în nicio formă de învățănt.
    -Copiii din zonele rurale și din familii sărace nu au șansa finalizeze educația.
      -Pentru familiile sărace, costul educației este prea mare.
În urma acestor informări s-a trecut la alegerea activităților care urmează să fie derulate în școală.Școala Gimnazială Apold a participat la această campanie cu următoarele activități, desfășurate în școală, pe care le vom prezenta mai jos:


ACTIVITATEA 1
TEMA: Despre BULLYING
Clasa:  a-VII-a
Prof: RUZSA IBI
Prezentarea temei:
Pentru ca un copil beneficieze cu adevărat de dreptul la o educație de calitate și incluzivă, nu este suficient să frecventeze școala. Siguranța și nătatea (inclusiv cea emoțională) a copiilor sunt la fel de importante, iar învățarea nu poate avea loc într-un mediu școlar în care elevii se simt marginalizați, agresați sau sub amenințare.
De multe ori, bullying-ul este confundat cu un act izolat de agresiune sau violență. Spre deosebire de acestea însă, bullying-ul are mereu la bază intenția de a provoca suferință, în mod repetat. Bullying-ul este un concept umbrelă, ce acoperă comportamente variate, stabile în timp, repetate, cel mai adesea ascunse de ochii adulților, care continuă în absența unor măsuri specifice de intervenție.
Bullying-ul este o proble relațională ce solicită întotdeauna o soluție care implică schimbări la nivelul relațiilor între copii și în dinamica grupului. Pentru eliminarea comportamentelor de bullying este necesară o intervenție directă în contextul în care acestea apar, cel mai adesea în mediul școlar. Prezentarea acestui fenomen la nivel European se prezintă astfel:
La nivel european, România se situează pe locul 3 în clasamentul celor 42 de ţări în care a fost investigat fenomenul, potrivit unul raport al Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS), cu 17% dintre copiii de 11 ani care au recunoscut că au agresat alţi elevi cel puţin de trei ori în luna anterioară, procentajul celor de 13, respectiv 15 ani, fiind de 23%. Cele mai noi date procesate la nivelul Ministerului Educaţiei Naţionale (MEN) pentru anul şcolar 2014-2015 vorbesc despre 18.783 de cazuri de violenţă la nivel naţional.
Activitatea:
Doamna profesor RUZSA  IBI a explicat fenomenul copilor, au avut loc discuții pe această temă, apoi împreună cu elevii s-a creat un panou al acestei teme, care să amintească fiecăruia despre dreptul fiecărui elev la  educație, într-un mediu școlar sigur, în care elevii să nu fie marginalizați, agresați  sau amenințați. 











ACTIVITATEA  2
TEMA: Despre  CYBERBULLYING
Clasa:  a-VII-a
Prof: RUZSA IBI
Prezentarea temei:
Profesorul a folosit  suportul de curs bullying oferit de Organizaţia Salvaţi Copiii .
S-a explicat  fenomenul cyberbullying care  se referă la orice comportament de bullying mediat de tehnologie, identificat în spațiul de social media, website-uri, mesagerie etc,  dar nu se limitează la comportamente repetate de tip: mailuri, postări, mesaje, imagini, filme cu conținut abuziv / jignitor / ofensator; excluderea deliberată a unui copil în spațiul online; spargerea de parole ale unor conturi personale (de e-mail, FB etc.) Au avut loc discuții pe acestă temă.
Copiii au fost foarte receptivi și s-au angrenat în discuții.













ACTIVITATEA  3
TEMA: „Opinia noastră
Clasa:  a-VII-a
Prof: RUZSA IB
Această activitate este o scrisoare a copiilor adresa directorului școlii, o scrisoare în care ei susţin nevoia ca toți copiii aibă accesul la o educație de calitate și incluzivă și de asemenea, solicite, punctual, luarea unor măsuri care să poată conduce la realizarea acestui deziderat.



ACTIVITATEA  4
TEMA: “Pixul magic –spune trei dorințe legate de schmbările din școala ta !”
Clasa:  a-IV-a
Prof: POP CLAUDIA
Clasa a-IV-a a folosit jocul oferit de Organizaţia Salvaţi Copiii  în ghid, deși nu sunt elevi reticenți în a-și prezenta și exprima opiniile. Sub îndrumarea prof POP CLAUDIA, au ascultat regulile și au jucat jocul.
Din activitatea lor vă oferim câteva imagini din jocul “Pixul magic –spune trei dorințe legate de schmbările din școala ta !”




ACTIVITATEA  4
TEMA:Ce schimba eu, în școala mea
Clasa:  a-IV-a
Prof: POP CLAUDIA
Împărțiți pe grupe, clasa a IV a a încercat să identifice trei schimbări în școala lor astfel încât toți copiii poată beneficia de o educație de calitate.
Pentru această activitate s-a presupus, au toate resursele și toată puterea de decizie.
Această activitate este ilustrată prin desenele lor.




 













ACTIVITATE  5
TEMA:Ce  schimba eu, în școala mea
Clasa:  a-III-a
Prof: PALLO ANGELA
Împărțiți pe grupe, clasa a III a a încercat să identifice trei schimbări în școala lor astfel încât toți copiii poată beneficia de o educație de calitate.
Pentru această activitate s-a presupus au toate resursele și toată puterea de decizie.
Această activitate este ilustrată prin desenele lor.














ACTIVITATEA  6
TEMA:Ce  schimba eu, în școala mea
Clasa:a-II-a
Prof: PURENCIU MIHAELA
Împărțiți pe grupe, clasa a II a a încercat să identifice trei schimbări în școala lor astfel încât toți copiii poată beneficia de o educație de calitate.
Pentru această activitate s-a presupus au toate resursele și toată puterea de decizie.
Această activitate este ilustrată prin desenele lor.














ACTIVITATEA  
TEMA: ”Respectați-vă promisiunile: asigurați educație incluzivă și de calitate pentru toți copiii!”
Clasa:  I
Prof: NAGHI ELISABETA EDIT
Noi cei din clasa  I  am înțeles mesajul Campaniei Globale pentru Educaţie, din anul acesta, organizată de Organizaţia Salvaţi Copiii și am decis să confecționăm pancarde cu mesajul campaniei.
„Dacă nu aș veni la școală” s-a desfăşurat sub formă de  dialog, am  solicitat  copiilor să numească ceea „ce știu” și „ce pot să facă”cu ajutorul abilităților şi cunoştiţelor dobândite de ei  la școală. 
S-au purtat discuţii despre cum ar fi viața lor în absența acestor cunoștințe și abilități.



















ACTIVITATEA  8
TEMA:Ce  schimba eu, în școala mea
Clasa: pregătitoare
Prof: KOVACS VERA
Clasa pregătitoare a încercat să identifice trei schimbări în școala lor astfel încât toți copiii poată beneficia de o educație de calitate.
Pentru această activitate s-a presupus au toate resursele și toată puterea de decizie.
Această activitate este ilustrată prin desenele lor.
















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu