Campania Globală pentru Educație - ediția 2018
Sub sloganul ”Respectaţi-vă promisiunile: asiguraţi educaţie incluzivă şi de calitate pentru toţi copiii!”, ediţia din acest an a Campaniei Globale pentru Educaţie îşi propune să atragă atenţia guvernelor şi liderilor din întreaga lume asupra faptului că o educaţie publică de calitate şi incluzivă reprezintă o premisă absolut necesară pentru orice sistem democratic.
Elevii Școlii Gimnaziale Apold s-au alăturat, în acest an, Campaniei Globale pentru Educaţie – ediţia 2018, organizată de „Salvaţi Copiii România” cu sprijinul Ministerului Educaţiei Naţionale.
Sub sloganul: ”Respectați-vă promisiunile: asigurați educație incluzivă și de calitate pentru toți copiii!”, ediția din acest an a Campaniei Globale pentru Educație își propune să atragă atenția guvernelor și liderilor din întreaga lume asupra faptului că o educație publică de calitate și incluzivă reprezintă o premisă absolut necesară pentru orice sistem democratic.
Participarea copiilor la această campanie a
început prin explicația campaniei: Campania Globală
pentru Educație este o mișcare a societății civile
al cărei scop este de a combate criza globală din domeniul educației. Misiunea noastră este de a ne asigura că statele iau măsuri
pentru a asigura dreptul universal
la o educație publică gratuită și de calitate.
Această campanie din care suntem și noi parte are acest scop.
S-a vorbit
apoi despre susținerea și promovarea acestei campanii.
În România, Campania Globală pentru Educație este susținută și promovată de o coaliție formată din:
Organizaţia Salvaţi Copiii (coordonator), Consiliul Național al Elevilor, Centrul Municipiului Bucureşti
de Resurse şi Asistenţă Educaţională, World Vision România, Roma Education Fund România, Centrul
pentru Educaţie şi Dezvoltare
Profesională „Step by Step”, Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi, Agenția Împreună, Centrul European pentru Drepturile
Copiilor cu Dizabilități, Asociaţia OvidiuRo şi Federaţia Sindicatelor Libere
din
Învăţământ. Campania Globală pentru Educație este susținută de aproximativ 90 de coaliții naționale - formate din
organizații neguvernamentale, organizații ale comunității, sindicate ale profesorilor, asociații ale
părinților și grupuri de protecție a drepturilor copilului -, dar și de rețele și organizații regionale și internaționale.
Solicitările de anul acesta al
Campaniei Globale pentru Educație
sunt:
1.
Îmbunătățirea finanțării educației: creșterea alocărilor
pentru educație, astfel încât finanțarea să fie cu adevărat suficientă pentru
a asigura condiții
normale de educație
pentru toți copiii și
pentru a reduce dezavantajele cu care se confruntă copiii din grupuri vulnerabile.
2.
Extinderea serviciilor de tip ”Școala după școală” și asigurarea
accesului gratuit la
aceste servicii pentru copiii vulnerabili.
3.
Asigurarea unei
formări adecvate și
a unui sprijin real pentru cadrele didactice, în vederea
promovării educației incluzive (inclusiv sub aspectul accesului la specialiști cu rol cheie cum ar
fi consilierii școlari, profesorii de
sprijin, psihologi etc)
Toate acestea pentru ca fiecare copil din
România să se bucure de accesul la o educație publică de calitate, incluzivă și
gratuită și să beneficieze de sanșe egale la o educație de calitate.
Din materialele prezentate s-a aflatapoi
despre participarea la educație a copiilor din lume și din România.
Cifrele sunt îngrijorătoare:
-În România, 88% dintre copiii sunt înscriși la grădiniță1, dar numai 51% o frecventează.
-În anul 2016, la nivel mondial, 263 de milioane de copiii, adolescenți și tineri erau în afara școlii.
-În România, 383.182 de copiii cu vârsta între 3 și 17 ani nu sunt înscriși în nicio formă de învățământ.
-Copiii din zonele rurale și din familii sărace nu au șansa să finalizeze educația.
-Pentru familiile sărace, costul educației este prea mare.
În urma acestor informări s-a trecut la
alegerea activităților care urmează să fie derulate în școală. Școala Gimnazială Apold a participat la această campanie cu următoarele activități, desfășurate în școală, pe care le vom prezenta mai jos:
TEMA: Despre
BULLYING
Clasa: a-VII-a
Prof: RUZSA
IBI
Prezentarea temei:
Pentru ca un copil să beneficieze cu adevărat de dreptul la o educație de calitate și incluzivă, nu este suficient
să frecventeze școala. Siguranța și sănătatea (inclusiv cea emoțională) a copiilor sunt la fel de importante, iar
învățarea nu poate avea loc într-un mediu școlar în care elevii se simt marginalizați, agresați sau sub amenințare.
De multe ori, bullying-ul este confundat cu un act izolat de agresiune sau violență. Spre deosebire de acestea
însă, bullying-ul are mereu la bază intenția de a provoca suferință, în mod repetat. Bullying-ul este un concept umbrelă, ce acoperă comportamente variate, stabile în timp, repetate, cel mai adesea ascunse de ochii
adulților, care continuă în
absența unor măsuri specifice de
intervenție.
Bullying-ul
este o problemă relațională ce solicită
întotdeauna o soluție care implică
schimbări la nivelul relațiilor
între copii și în dinamica grupului. Pentru eliminarea comportamentelor de bullying este necesară o intervenție
directă în contextul în care acestea apar, cel mai adesea în mediul școlar. Prezentarea acestui fenomen la nivel
European se prezintă astfel:
La nivel european, România se situează pe locul 3 în clasamentul celor 42 de ţări în care a fost investigat fenomenul, potrivit unul raport al Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS), cu 17% dintre copiii de 11 ani care au
recunoscut că au agresat
alţi elevi cel puţin de
trei ori în luna anterioară, procentajul celor de 13,
respectiv 15 ani, fiind de 23%. Cele mai noi date procesate la nivelul Ministerului Educaţiei Naţionale (MEN) pentru anul şcolar 2014-2015
vorbesc
despre 18.783 de cazuri de violenţă
la nivel naţional.
Activitatea:
Doamna profesor RUZSA IBI a
explicat fenomenul copilor, au avut loc discuții pe această temă, apoi împreună
cu elevii s-a creat un panou al acestei teme, care să amintească fiecăruia
despre dreptul fiecărui elev la educație,
într-un mediu școlar sigur, în care elevii să nu fie marginalizați,
agresați sau amenințați.
ACTIVITATEA 2
TEMA:
Despre CYBERBULLYING
Clasa: a-VII-a
Prof: RUZSA
IBI
Prezentarea temei:
Profesorul a folosit suportul de curs
bullying oferit de Organizaţia Salvaţi Copiii .
S-a
explicat fenomenul cyberbullying care se referă la orice comportament de bullying mediat de tehnologie, identificat în spațiul de social media, website-uri, mesagerie etc,
dar nu se limitează la comportamente repetate de tip: mailuri, postări, mesaje, imagini, filme cu conținut abuziv / jignitor / ofensator; excluderea
deliberată a unui copil în
spațiul online; spargerea de parole ale
unor conturi personale (de
e-mail, FB
etc.) Au avut loc discuții pe acestă
temă.
Copiii au
fost foarte receptivi și s-au angrenat în discuții.
ACTIVITATEA 3
TEMA: „Opinia noastră”
Clasa: a-VII-a
Prof: RUZSA IB
Această activitate este o scrisoare a copiilor adresată directorului școlii, o scrisoare în care ei susţin nevoia ca toți copiii să aibă accesul la o educație de calitate și incluzivă și de asemenea, să solicite, punctual, luarea unor măsuri care să poată conduce la realizarea acestui deziderat.
Prof: RUZSA IB
Această activitate este o scrisoare a copiilor adresată directorului școlii, o scrisoare în care ei susţin nevoia ca toți copiii să aibă accesul la o educație de calitate și incluzivă și de asemenea, să solicite, punctual, luarea unor măsuri care să poată conduce la realizarea acestui deziderat.
ACTIVITATEA 4
TEMA: “Pixul magic –spune trei dorințe legate de schmbările din școala ta !”
Clasa: a-IV-a
Prof: POP
CLAUDIA
Clasa a-IV-a a
folosit jocul oferit de Organizaţia Salvaţi Copiii în ghid, deși nu sunt elevi reticenți în a-și
prezenta și exprima opiniile. Sub îndrumarea prof POP CLAUDIA, au ascultat
regulile și au jucat jocul.
Din
activitatea lor vă oferim câteva imagini din jocul “Pixul magic –spune trei
dorințe legate de schmbările din școala ta !”
ACTIVITATEA 4
TEMA:„Ce aș schimba eu, în
școala mea”
Clasa: a-IV-a
Prof: POP
CLAUDIA
Împărțiți pe grupe, clasa a IV a a încercat să identifice trei schimbări în școala lor astfel încât toți copiii să poată beneficia de
o educație de calitate.
Pentru această
activitate s-a presupus, că au toate resursele și
toată puterea de decizie.
Această activitate este ilustrată prin
desenele lor.
ACTIVITATE 5
TEMA:„Ce aș schimba eu, în școala mea”
Clasa: a-III-a
Prof: PALLO ANGELA
Împărțiți pe grupe, clasa a III a a încercat să identifice trei schimbări în școala lor astfel încât toți copiii să poată beneficia de
o educație de calitate.
Pentru această
activitate s-a presupus că au toate resursele și
toată puterea de decizie.
Această activitate este ilustrată prin
desenele lor.
ACTIVITATEA 6
TEMA:„Ce aș schimba eu, în școala mea”
Clasa:a-II-a
Prof: PURENCIU MIHAELA
Împărțiți pe grupe, clasa a II a a încercat să identifice trei schimbări în școala lor astfel încât toți copiii să poată beneficia de
o educație de calitate.
Pentru această
activitate s-a presupus că au toate resursele și
toată puterea de decizie.
Această activitate este ilustrată prin
desenele lor.
ACTIVITATEA
TEMA: ”Respectați-vă promisiunile: asigurați educație incluzivă și de calitate pentru toți copiii!”
Clasa: I
Prof: NAGHI ELISABETA EDIT
Noi cei din clasa I am înțeles mesajul Campaniei Globale pentru Educaţie, din anul acesta, organizată de Organizaţia Salvaţi Copiii și am decis să confecționăm pancarde cu mesajul campaniei.
„Dacă nu aș veni la școală” s-a desfăşurat sub formă de dialog, am solicitat copiilor să numească ceea „ce știu” și „ce pot să facă”cu ajutorul abilităților şi cunoştiţelor dobândite de ei la școală.
Noi cei din clasa I am înțeles mesajul Campaniei Globale pentru Educaţie, din anul acesta, organizată de Organizaţia Salvaţi Copiii și am decis să confecționăm pancarde cu mesajul campaniei.
„Dacă nu aș veni la școală” s-a desfăşurat sub formă de dialog, am solicitat copiilor să numească ceea „ce știu” și „ce pot să facă”cu ajutorul abilităților şi cunoştiţelor dobândite de ei la școală.
S-au purtat discuţii despre cum ar fi viața lor în absența acestor cunoștințe și abilități.
ACTIVITATEA 8
TEMA:„Ce aș schimba eu, în școala mea”
Clasa: pregătitoare
Prof: KOVACS VERA
Clasa pregătitoare a încercat să identifice trei schimbări în școala lor astfel încât toți copiii să poată beneficia de
o educație de calitate.
Pentru această
activitate s-a presupus că au toate resursele și
toată puterea de decizie.
Această activitate este ilustrată prin
desenele lor.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu