MANAGEMENTUL
CLASEI
(Inclus în oferta de formare continuă, proiecte și activități a
Casei Corpului Didactic Bistrița-Năsăud/2015-2016, la pagina 96)
Iniţiator: Prof. Emese Cîmpean, Colegiul
Național „Petru Rareș” Beclean
Coordonatori secțiuni:
● Secțiunea
Postere/afișe:
prof. Corina Rus
● Secțiunea
PPT:
prof. Delia Năstase
● Secțiunea
Film/videoclip:
prof. Lavinia Mureșan
● Secțiunea
Articole:
prof. Ioana Doroș
● Secțiunea
Studii
științifice: prof. Nelia Nicula
● Secțiunea
Proiecte
didactice: prof. Liana Pașca
● Secțiunea
Proiecte
extrașcolare: prof. Liana Todoran
● Secțiunea
Managementul
conflictelor: psih. Aurora Corăbian
● Secțiunea
eTwinning:
prof. Emese Cîmpean
1. Casa Corpului Didactic Bistriţa-Năsăud
2. Centrul Județean de Resurse și
Asistență Educațională Bistrița-Năsăud
COLABORATORI:
1. Inspectoratul
Școlar Județean Bistrița-Năsăud
ARGUMENT:
Managementul clasei de elevi este
o componentă a managementului educaţiei, care cuprinde ansamblul teoriilor şi
strategiilor efective utilizate de cadrul didactic în eficientizarea activităţii
sale cu clasa de elevi. Considerăm necesară abordarea acestui domeniu dintr-o
perspectivă practic-aplicativă, deoarece fiecare dascăl are nevoie, în mod
constant, să se perfecționeze, pentru a gestiona eficient clasa și pentru a
asigura un climat favorabil dezvoltării de competențe.
SCOP: Diseminarea exemplelor de bună practică privind
organizarea activităților de predare-
învățare-evaluare.
OBIECTIVE:
● mediatizarea
proiectului în cel puțin 20 de școli din județ, din țară și din străinătate;
●
realizarea unui schimb de
experiență între cel puțin 25 de profesori, de diferite specialități, prin
oferirea unor exemple de bună practică;
● diseminarea
proiectului în cel puțin 20 de școli din județ, țară și din străinătate.
GRUP ŢINTĂ: Cadre didactice din învăţământul preuniversitar
SECŢIUNI:
I.
POSTER/AFIȘ:
a.
Secțiunea profesori:
La
această secţiune aşteptăm de la dvs.:
-
imagini/fotografii prin care să
prezentați o clasă amenajată corespunzător gestionării eficiente a învățării;
organizarea pe grupe a elevilor; un colț de lectură; etc.
-
postere prin care să surprindeți
modul în care un management al clasei eficient influențează învățarea elevilor.
-
Conţinut: slogan, text, imagine.
b. Secțiunea elevi:
La secțiunea poster, vom organiza o expoziție online cu materiale create
de elevi. Aceștia vor realiza un
poster prin care să prezinte o clasă/școală ideală! Elevii vor fi
răsplătiți cu diplome de participare, iar profesorii îndrumători, cu o
adeverință de voluntariat - ambele le primiți online, pe adresa de e-mail
specificată în fișa de înscriere (vă rugăm să scrieți numele elevului, clasa,
școala, numele cadrului didactic îndrumător, și în formularul de înscriere - la
observații. De exemplu: „încărcat poster realizat de elevul Popescu Andrei,
clasa a V-a, Școala X, prof. îndrumător XY”).
Materialele aferente
secțiunii poster/afiș le veți posta aic
http://padlet.com/cimpean_emese/posteremanagementulclasei2016
http://padlet.com/cimpean_emese/posteremanagementulclasei2016
II.
PPT:
La această secțiune așteptăm de la dvs. materiale în format Power Point
(max. 20 slide-uri), prin care să diseminați bune practici în managementul
clasei.
Materialele aferente secțiunii PPT le puteți posta aici:
http://padlet.com/cimpean_emese/ppt_simpozionmanagementulclasei2016
http://padlet.com/cimpean_emese/ppt_simpozionmanagementulclasei2016
III.
FILM/VIDEOCLIP:
Poate fi
o secvență de lecție sau un material prin care promovați proiecte educaționale
derulate în școala dvs. Poate fi un material prin care demonstrați cum
se poate organiza eficient clasa/o activitate. Vă rugăm să verificați ca
materialul încărcat să poată fi vizionat (eventual, încărcați-l pe Youtube - și
setați-l public, iar apoi încărcați linkul pe Padlet).
Durata
filmului să nu depășească 15 minute.
Materialele
aferente secțiunii film/videoclip le veți posta aici:
http://padlet.com/cimpean_emese/film_videoclip_simpozionmanagementulclasei2016
http://padlet.com/cimpean_emese/film_videoclip_simpozionmanagementulclasei2016
IV. STUDIU
ȘTIINȚIFIC - având ca
temă „Managementul clasei”.
Redactarea lucrărilor (condiție eliminatorie):
Ø
Se va face în format A4, scris la
un rând, cu margini egale de 20 mm, cu caractere româneşti, maxim
5 pagini, în Microsoft Word 2003.
Ø Titlul va
fi scris cu majuscule (Times New Roman 14 Bold), centrat;
Ø La două
rânduri de titlu se va scrie autorul şi instituţia (Times New Roman 12) ;
Ø La două
rânduri sub numele autorului se va începe scrierea textului (Times New Roman
12;
Ø Paginile nu vor fi numerotate şi nu se vor insera note de subsol.
Referințele se vor da la final, unde se va consemna și bibliografia;
Ø
Autorii îşi asumă responsabilitatea
privind originalitatea lucrării şi respectarea drepturilor de proprietate
intelectuală.
Materialele
dvs. vor fi postate aici:
http://padlet.com/cimpean_emese/studiistiintiifcesimpozionmanagementulclasei2016
http://padlet.com/cimpean_emese/studiistiintiifcesimpozionmanagementulclasei2016
V. ARTICOL despre managementul și gestiunea
clasei de elevi: Redactarea lucrărilor (condiție eliminatorie):
Ø
Se va face în format A4, scris la
un rând, cu margini egale de 20 mm, cu caractere româneşti, maxim
5 pagini, în Microsoft Word 2003.
Ø Titlul va
fi scris cu majuscule (Times New Roman 14 Bold), centrat;
Ø La două
rânduri de titlu se va scrie autorul şi instituţia (Times New Roman 12) ;
Ø La două
rânduri sub numele autorului se va începe scrierea textului (Times New Roman
12;
Ø Paginile nu vor fi numerotate şi nu se vor insera note de subsol.
Referințele se vor da la final, unde se va consemna și bibliografia;
Ø
Autorii îşi asumă
responsabilitatea privind originalitatea lucrării şi respectarea drepturilor de
proprietate intelectuală.
Materialele
dvs. vor fi postate aici:
VI. PROIECTE
EXTRAȘCOLARE:
La această secțiune așteptăm de
la dvs. proiecte extrașcolare, prin care ați contribuit la dezvoltarea de
competențe. Pot fi proiecte de prevenție, proiecte de intervenție etc.,
proiecte prin care puteți oferi modele de bune practici colegilor din țară și
din străinătate, proiecte prin care ați ajutat la crearea unei atmosfere bazate
pe încredere, proiecte prin care ați ajutat la coeziunea grupului, la formarea
diferitelor competențe. Este foarte important să includeți în document și
dovezi ale implementării proiectului respectiv (fotografii)
Redactarea lucrărilor (condiție eliminatorie):
Ø
Se va face în format A4, scris la
un rând, cu margini egale de 20 mm, cu caractere româneşti, maxim
5 pagini, în Microsoft Word 2003.
Ø Titlul va
fi scris cu majuscule (Times New Roman 14 Bold), centrat;
Ø La două
rânduri de titlu se va scrie autorul şi instituţia (Times New Roman 12) ;
Ø La două
rânduri sub numele autorului se va începe scrierea textului (Times New Roman
12;
Ø Paginile nu vor fi numerotate şi nu se vor insera note de subsol.
Referințele se vor da la final, unde se va consemna și bibliografia;
Ø
Autorii îşi asumă
responsabilitatea privind originalitatea lucrării şi respectarea drepturilor de
proprietate intelectuală.
Materialele
dvs. vor fi postate aici:
VII. PLANURI DE LECȚII:
La această secțiune, așteptăm proiecte didactice în care ați utilizat
metode interactive, metode centrate pe stimularea gândirii critice, a
creativității elevilor.
Redactarea lucrărilor (condiție eliminatorie):
Ø
Se va face în format A4, scris la
un rând, cu margini egale de 20 mm, cu caractere româneşti, maxim
5 pagini, în Microsoft Word 2003.
Ø Se va
consemna pe prima pagină autorul și școala de proveniență;
Ø
Autorii îşi asumă
responsabilitatea privind originalitatea lucrării şi respectarea drepturilor de
proprietate intelectuală.
Materialele
dvs. vor fi postate aici:
La această
secțiune, așteptăm exemple de bună practică în gestionarea situațiilor de
criză. Formutul lucrărilor este la alegerea cadrelor didactice participante,
esențial este să oferiți exemle concrete de materiale, fișe, activități,
proiecte derulate cu scopul de a crește coeziunea grupului de elevi, de a
reduce comportamentele antisociale, de a preveni actele de violență în rândul
elevilor.
Autorii îşi asumă
responsabilitatea privind originalitatea lucrării şi respectarea drepturilor de
proprietate intelectuală.
Materialele aferente acestei
secțiuni se vor posta aici:
http://padlet.com/cimpean_emese/managementul_conflictelor_simpozionmanagement2016
http://padlet.com/cimpean_emese/managementul_conflictelor_simpozionmanagement2016
IX. eTWINNING:
Prin acestă secțiune, încurajăm
promovarea platformei eTwinning (http://desktop.etwinning.net/).
Așteptăm materiale de la utilizatorii avansați ai platformei, dar și de la
profesorii care abia au descoperit această minunată resursă.
Pentru că
eTwinning facilitează accesul profesorilor la un mediu virtual de colaborare
şi de schimb de experienţă, la parteneriate cu alţi
profesori şi la activităţi de formare profesională, alături de colegi din
ţările europene, ne dorim să facem vizibilă această platformă în cât mai multe
școli românești.
De aceea, vă rugăm să trimiteți
articole în care prezentați programul eTwinning, exemple de bune practici
legate de derularea proiectelor eTwinning, descrierea proiectelor derulate de
dvs. și impactul acestora în rândul comunității, postere, colaje, videoclipuri
create de dvs. - într-un cuvânt, o pledoarie pentru eTwinning, ca răspuns la
întrebarea: „De ce iubesc eTwinning?”
Redactarea lucrărilor (condiție eliminatorie):
Ø Se va
consemna pe prima pagină autorul și școala de proveniență;
Ø
Autorii îşi asumă
responsabilitatea privind originalitatea lucrării şi respectarea drepturilor de
proprietate intelectuală;
Ø Vă rugăm
să inserați imagini/fotografii din proiectul prezentat.
Materialele
dvs. vor fi postate aici:
DATA ŞI LOCUL DESFĂŞURĂRII:
1 Iunie
2016 – Colegiul Național „Petru Rareș” Beclean
Programul manifestării:
•
12.00 – 12.30 Primirea invitaţilor
•
12.30 – 13.00 Deschiderea oficială a simpozionului
•
13.00 - 15.00
Dezbatere pe secțiuni
•
15.00 – 15.30 Pauză
•
15.30 – 16.00 Evaluarea Simpozionului
Înscrierea participanţilor se face până la data de 24 Mai 2016, astfel:
Pasul 1:
Încărcați lucrarea/lucrările dvs. la adresa/adresele
următoare, în funcție de secțiunea la care participați:
Ø Secțiunea I: POSTER/AFIȘ:
Ø Secțiunea III: FILM/VIDEOCLIP:
http://padlet.com/cimpean_emese/film_videoclip_simpozionmanagementulclasei2016
http://padlet.com/cimpean_emese/film_videoclip_simpozionmanagementulclasei2016
Ø Secțiunea IV: STUDIU
ȘTIINȚIFIC:
http://padlet.com/cimpean_emese/studiistiintiifcesimpozionmanagementulclasei2016
http://padlet.com/cimpean_emese/studiistiintiifcesimpozionmanagementulclasei2016
Ø Secțiunea VI: PROIECTE
EXTRAȘCOLARE:
Ø Secțiunea VII: PLANURI
DE LECȚII:
Ø Secțiunea VIII: MANAGEMENTUL
CONFLICTELOR:
http://padlet.com/cimpean_emese/managementul_conflictelor_simpozionmanagement2016
http://padlet.com/cimpean_emese/managementul_conflictelor_simpozionmanagement2016
Ø Secțiunea IX: eTwinning:
(dați click pe link, nu trebuie să vă faceți cont,
doar încărcați materialul. Nu uitați să vă scrieți numele și școala!
Pasul 2: Dați click pe documentul încărcat și copiați linkul (veți avea nevoie de el pentru fișa de înscriere)
Pasul 3: Completarea fișei de înscriere - disponibilă http://goo.gl/forms/aLXTLlNfyl
Pasul 2: Dați click pe documentul încărcat și copiați linkul (veți avea nevoie de el pentru fișa de înscriere)
Pasul 3: Completarea fișei de înscriere - disponibilă http://goo.gl/forms/aLXTLlNfyl
Pentru a primi diploma de participare, este nevoie să
încărcați materialul creat de dvs.pe pagina aferentă secțiunii la care participați
și să completați fișa de înscriere.
Atenție! Dacă participați la mai multe secțiuni,
repetați pașii de mai sus, pentru fiecare secțiune în parte (și completați fișa
de înscriere separat pentru fiecare secțiune)
Nu se percepe taxă de participare!
Toate
materialele se trimit doar online, pe cele două adrese de mai sus!
Evaluare:
Pentru participarea la simpozion, fiecare cadru didactic va primi
diploma pe adresa personală de e-mail, specificată în fișa de înscriere (vă
rugăm completeți cu atenție adresa de e-mail).
Observaţii finale:
● Fiecare
profesor poate participa cu câte un material pentru fiecare secțiune;
● Se
acceptă cel mult doi autori/lucrare;
● Se vor
acorda diplome de participare cadrelor didactice participante;
●
Transparenţa acestui proiect va
fi asigurată prin postarea tuturor materialelor pe pagina proiectului (inclusiv
tabelul centralizator/participanți, titlul lucrării, număr de înregistrare
pentru fiecare diplomă).
●
Prin postarea materialelor,
participanţii vor fi de acord ca lucrările trimise să fie folosite în
calendare, reviste, culegeri, cărţi cu produsele concursului, cu specificarea
autorului.
● Participarea
la simpozion presupune acordul cu cele menţionate mai sus.
● Nu se
acceptă participarea indirectă pentru profesorii din Beclean!
MEDIATIZARE ŞI DISEMINARE:
-
http://www.isjbn.ro/
-
http://www.ccdbn.ro/
-
pliante şi afişe pentru mediatizare;
-
blogul proiectului;
Inițiator și coordonator proiect:
● Prof.
Emese Cîmpean, Colegiul Naţional „Petru Rareş” Beclean
ECHIPA DE PROIECT – Colegiul Naţional „Petru Rareş”
Beclean
● Prof.
Cristian Nicula – director C.N. „Petru Rareş” Beclean;
● Coordonator
secțiunea Postere/afișe: prof. Corina Rus
● Coordonator
secțiunea PPT: prof. Delia Năstase
● Coordonator
secțiunea Film/videoclip: prof. Lavinia Mureșan
● Coordonator
secțiunea Articole: prof. Ioana Doroș
● Coordonator
secțiunea Studii științifice: prof. Nelia Nicula
● Coordonator
secțiunea Proiecte didactice: prof. Liana Pașca
● Coordonator
secțiunea Proiecte extrașcolare: prof. Liana Todoran
● Coordonator
secțiunea Managementul conflictelor: psih. Aurora Corăbian
● Coordonator
secțiunea eTwinning: prof. Emese Cîmpean
●
Colaboratori: prof. Lidia Chiș,
prof. Sânziana Tomoiagă, prof. Amalia Tămaș, prof. Anca Zsigmond, prof.
Lucreția Blaga, prof. Maria Tofană, prof. Adrian Balaș, prof. Diana Zinveliu,
prof. Dora Florean, prof. Elisabeta Stanciu, inf. Mureșan Flavius, prof. Marian
Constantin, prof. Ungur Diana, prof. Săplăcan Lia, prof. Niculaie Corcea, prof.
Pop Cristian, prof. Filip Florean, prof. Ovidiu Măierean
●
Referenți științifici: prof. dr.
Loredana Zbînca, director CCD BN; prof. Daniela Hudrea, director CJRAE BN;
prof. Luciana Sidor, CJAP BN
●
Diseminarea proiectului:
Inspector Școlar Educație Permanentă ISJ - BN, prof. dr. Aurelia Dan; Inspector
Școlar Stanciu Daniel - ISJ - BN
● Monitorizare:
prof. metodist Alin Baci
RELAŢII SUPLIMENTARE:
Ø Emese Cîmpean
RELAŢII SUPLIMENTARE:
Ø Emese Cîmpean
SECȚIUNEA I-POSTERE / AFIȘE
SECȚIUNEA IV: ARTICOLE
SECȚIUNEA V: STUDII ȘTIINȚIFICE
SECȚIUNEA VI: PROIECTE EXTRAȘCOLARE
SECȚIUNEA VII: PLANURI DE LECȚII
SECȚIUNEA VIII: MANAGEMENTUL CONFLICTELOR
Prin acestă secțiune, încurajăm promovarea platformei eTwinning (http://desktop.etwinning.net/). Așteptăm materiale de la utilizatorii avansați ai platformei, dar și de la profesorii care abia au descoperit această minunată resursă.
Pentru că eTwinning facilitează accesul profesorilor la un mediu virtual de colaborare şi de schimb de experienţă, la parteneriate cu alţi profesori şi la activităţi de formare profesională, alături de colegi din ţările europene, ne dorim să facem vizibilă această platformă în cât mai multe școli românești.
De aceea, vă rugăm să trimiteți articole în care prezentați programul eTwinning, exemple de bune practici legate de derularea proiectelor eTwinning, descrierea proiectelor derulate de dvs. și impactul acestora în rândul comunității, postere, colaje, videoclipuri create de dvs. - într-un cuvânt, o pledoarie pentru eTwinning, ca răspuns la întrebarea: „De ce iubesc eTwinning?”
Redactarea lucrărilor (condiție eliminatorie):
Ø Se va consemna pe prima pagină autorul și școala de proveniență;
Ø Autorii îşi asumă responsabilitatea privind originalitatea lucrării şi respectarea drepturilor de proprietate intelectuală;
Ø Vă rugăm să inserați imagini/fotografii din proiectul prezentat.
Materialele dvs. vor fi postate pe Padlet-ul de mai jos:
http://padlet.com/cimpean_emese/eTwinning_simpozionmangementulclasei2016
Created with Padlet
Buna seara. In conditiile in care nici pana la aceasta ora nu am primit o dovada a partixciparii mele la acest eveniment, sa inteleg ca doar dna Naghi care a participat la toate sectiunile a primit dovezile?
RăspundețiȘtergereBună ziua, eu le-am scris și am cerut celor care au organizat concursul, mai exact doamnei Emese Câmpean, le-am primit în acea zi în care i-am scris.
Ștergere