Pagini

"Olimpiadele Kaufland"


                                AVAP - Frunze vorbărețe - 23-26.10.2015
Prima activitate a clasei a - III - a 

Expoziții interne
   ·  26 OCT 2015
·    5-15 COPII
  ·   10 PUNCTE
Proiectul
Proiectul a pornit de la o poveste : POVESTEA UNEI FRUNZE. Am citit povestea împreună cu elevii clasei a III a, în ora de lectură, apoi am început să vorbim despre impresiile lăsate de această lectură. Ne-a impresionat frica frunzei care se speria de vânt, dar totodată își dorea și ea să îmbrace culorile frumoase ale toamnei. Copiii au caăutat și oferit soluții prin care ar fi ajutat frunza să depășească problema fricii.
Cea mai frecventă soluție ar fi fost împrietenirea cu celelalte frunze.
In ora de arte vizuale și abilități practice am încercat să desenăm pentru frunza din poveste soluția găsită de noi: prietenia altei frunze.
Astfel am pornit la drum......
Am reactualizat culorile , tehnicile de lucru, apoi am pregătit materialele necesare fiecărui copil pentru ora de AVAB (arte vizuale și abilități practice) și am lăsat imaginația fiecărui copil să zburde liber.
Mesajul nostru: Prietenul adevărat la nevoie se cunoaşte.

Copiii
Copiii s-au distrat desenând apoi au citit desenele, creând dialoguri între personajele lor din desene, sau au căutat să ne impresioneze cu proverbe despre prietenie

Rezultatele:
-au înțeles povestea
-au schimbat sfârșitul poveștii
-au narat mai departe povestea
-au desenat personajul povești exact așa cum și l-au imaginat fiecare
-au creat dialoguri pentru personajele desenate de ei
-au căutat proverbe despre prietenie
-au realizat un panou pentru proiect
-au participat cu interes la proiect
-activitatea fiecărui elev a fost filmată
-au făcut poze împreună cu panoul
- au decupat sigla Kaufland și au asamblat împreună panoul
După o apreciere a muncii lor la sfârșit au fost foarte mândri de produsul muncii. Despre PRIETENIE ...cred că au înțeles că e cel mai frumos și important lucru.








 


Paula Cornea                                    Paula Gabor
Ionuț Dula

Zeides Petronela                                   Iancu Baranka
Balint Alexandru                               Bojan Alexandra
Ionuț Dula
Dula Stelian                                   Ciorogar Cristian
Bojan Alexandra                              Dula Stelian
Mailat Gabriel                                     Ulita Maria 
Maria Uliță





 

Expoziții interne
·         9 NOV 2015
·         5-15 COPII
·         10 PUNCTE
Proiectul
Copiii au cules informații despre sărbătoarea de Halloween, au aflat originea sărbătorii, specificul ei și multe multe informații referitoare la acestă sărbătoare.
Au prezentat rând pe rând aceste informații clasei: și anume faptul că Halloween-ul este o sărbătoare de origine celtică, preluată astăzi de multe popoare din lumea occidentală. 
Ea este sărbătorită în noaptea de 31 octombrie. Numele provine din limba engleză, de la expresia All Hallows’ Even, numele sărbătorii creștine a tuturor sfinților. Specific pentru Halloween este dovleacul sculptat, care reprezintă Lanterna lui Jack. Cu ocazia acestei sărbători, copiii se maschează în vrăjitori, mumii sau alte personaje și colindă pe la case întrebând. Copiii au decorat cu prilejul sărbătorii de Halloween pervazele ferestrelor clasei, au citit Legenda dovleacului de Halloween , au pictat dovleci și au socializat.
Copiii
Au încercat să aducă diversitate în înformațiile prezentate clasei, au format grupuri de lucru, au ormat fiecare grup un pervaz de fereastră cu elementele specifice acestei sărbători. Elevilor li sa părut interesantă această activitate prin diversitatea ei. Rezultatel
Rezultate:
– familiarizarea copiilor cu specificul sărbătorii de Halloween;
– dezvoltarea aptitudinilor artistice;
– dezvoltarea interesului pentru munca în echipă;
– dezvoltarea gustului estetic;
– mobilizarea elevilor, prin implicarea acestora în activităţi de socializare.  

 
Mailat Gabriel
                   Maria Ulita                                             Balint Alexandru      
Cornea Paula                                                   Bojan Alexandra

 Ulita Maria                                                     Gabor Paula
Paula Cornea                                                  Mailat Gabriel
Dula Stelian                                                        Baranka Iancu





Educație plastică: Desen in creion- 11.11.2015
                                 A treia activitate clasa a - VIII - a 
Expoziții interne

  ·         11 NOV 2015
·         16-30 COPII
·         20 PUNCTE

Proiectul
Desenul a stat intotdeauna la baza artelor vizuale.
Van Gogh sustinea ca desenul constituie fundatia oricarui artist.
Oricine poate desena. Mai bine spus, oricine poate invata sa deseneze, deoarece desenul poate insemna talent si imaginatie, dar in aceeasi masura poate insemna doar observatie, masuratori si exercitiu.
Desenul este o tehnică şi o artă care constă în reprezentarea grafică a unui obiect, a unei figuri, sau a unui peisaj pe o suprafaţă bidimensională, plană sau curbă.
Reprezentarea se face în general prin linii, puncte, pete, simboluri etc.
Desenul poate fi monocrom sau colorat.
Vorbind despre aceste lucruri am inceput sa desenam in creion. Peisaje pe care le-am observat in satul nostru...fructe , fiecare cea ce o dorit, doar in creion.
Copiii
A fost pentru ei o provocare.Au apreciat activitatea si au fost incantati sa participe.Apoi au admirat efortul fiecaruia.
 Rezultatele
La finalul acestei ore de desen ne-am dezvoltat simtul observatiei si ne-am deschis un univers vizual nou, cu un potential artistic enorm, iar apoi am plecat acasa cu satisfactia de a fi invatat ceva nou si cu cel putin o lucrare “buna de inramat"

















Ecologizarea 13.11.2015
A patra activitate clasele: pregătitoare, clasa I, clasa III
ECOLOGIZARE
   ·         9 NOV 2015
·         30+ COPII
     ·         120 PUNCTE
Proiectul
Dornici să contribuie la păstrarea curățeniei în curtea școalii,ne-am pregătit pentru activitatea de ecologizare în curtea școlii . Activitatea s-a desfășurat sub formă de întrecere intre clase.

Copiii
Fiecare echipa a avut saci de unică folosinţă: Copiii au adunat deşeuri care poluau solul din curtea noastră. Fiecare clasă a adunat cât mai multe: hârtii sau pungi de plastic. Întrecerea i-a amuzat şi s-au înveselit. La final copiii au aşezat sacii în containere speciale: albastre pentru hârtie şi galbene pentru plastic.

Rezultatele De acum fiecare copil va şti că nu trebuie să arunce gunoi pe spaţiul verde deoarece poluează natura. Impreună am învățat poezia:

SĂ PROTEJĂM NATURA

Natura e tot ce ne-nconjoară.
Depinde de noi să nu dispară.
Dacă noi nu o vom proteja
Viaţa nu poate continua.

Trebuie doar să nu arunci
În apele mici sau adânci
Resturi sau alte murdării.
Şi spune aceasta şi altor copii!










DANS și MUZICĂ 16.11.2015
A cincea activitate clasele: clasa I, clasa III, clasa IV
Organizarea unui festival de muzică și / sau dans. Durata unei activități este de minim 2 ore, iar numărul minim de participanți activi, implicați în programul artistic este de 10. Restul participanților pot fi spectatori. La următoarele activități pe aceeași temă, festivalul trebuie pus în scenă de alți copii.



EXPOZIȚII INTERNE 16.11.2015
A șasea activitate clasele: clasa a VII a
Expoziții interne

   ·        16 NOV 2015
·       5-15 COPII
  ·        10 PUNCTE
Proiectul
Astăzi mi-am propus abordarea temei „Culori calde/culori reci” dintr-o perspectivă inedită la orele de arte. 
Reactualizăm culorile calde și culorile reci.
Reamintim senzațiile pe care le percepe ochiul atunci când întâlnește culorile calde:
senzația de căldură, amintește de culoarea flăcării, amintește de soare, de zilele de căldură etc și de senzațiile culorilor reci : frig, răceală, ape , ghețari etc

Copiii
Copiii si-au imaginat că vor pava fiecare o curte folosind pietricele de diverse dimensiuni, de diverse culori și diverse forme de pietre. Unii au combinat culorile calde cu culorile reci , dar majoritatea au lucrat pe culori calde sau culori reci.

Rezultatele
-Realizarea unei compoziții plastice din imaginaţie sau şi memorie, în care să utilizeze culorile calde şi culorile reci
-să cunoască clasificarea culorilor în funcţie de efectul termodinamic pe care îl au asupra receptorului vizual (calde, reci) şi modul cum influenţează psihicul uman; 
-să observe şi să precizeze modul de aşezare a culorile calde şi cele reci, pe elementele compoziţiei, în reproduceri din albume de arta;
-să lucreze îngrijit, utilizând materialele de lucru; -să exprime cromatic şi verbal emoţii şi sentimente 
-să analizeze şi să aprecieze lucrarea personală şi ale altora


 

 
  






 

 

 

 

 


INTERNET 16.11.2015
A șaptea activitate clasele: clasa I, clasa III 

Internet
     ·        12 NOV 2015
  ·         30+ COPII
     ·         40 PUNCTE
Proiectul
Internetul este o lume fantastica, plina de informatii utile si lucruri distractive, dar ea poate ascunde si pericole.La această activitate noi am învățat câteva reguli importante de navigare in siguranță pe internet:

Regula nr. 1 
Persoanele pe care nu le cunosti sunt persoane straine. Acestea pot fi altcineva decat spun ca sunt.

Regula nr. 2
Poarta-te frumos cu ceilalti pe internet, asa cum o faci la locul de joaca.

Regula nr. 3 
Nu spune nimanui adresa ta, scoala la care inveti sau alte date personale despre tine.

Regula nr. 4

Daca simti ca ceva este in neregula spune parintilor sau unei persoane adulte in care ai incredere.

Copiii

Am intrat pe www.sigur.info/ si am încercat să retinem urmatoarele:
Daca s-a intamplat ceva pe internet care nu ti-a placut, te-a speriat sau, pur si simplu, nu ai inteles, poti oricand sa te opresti din navigare. Vorbeste direct cu parintii tai sau cu un adult in care ai incredere si explica-le ce te-a ingrijorat. Daca vrei sa vorbesti cu altcineva poti sa scrii sau sa suni la Internet Helpline, unde o persoana draguta te va asculta si sfatui.

 Rezultatele:Un mesaj pe care fiecare copil l-a transmis părinților săi: Parintii sunt persoane de incredere cu care putem sa vorbimi despre activitațile noastre pe internet. Stabileste împreuna cu ei o lista de situri sigure si un program pentru folosirea computerului. 


 




EXPOZIȚII INTERNE 23.11.2015
A opta activitate clasa: clasa III 

25 NOV 201 5
-15 COPII
 10 PUNCTE
Proiectul
Work-shop de 1 Decembrie.Împărțiți în 2 grupe, participanții au pregătit materiale despre simbolurile României, despre etapele Unirii și despre Marea Adunare de la 1 Decembrie 1918. Apoi au pictat harta României, românași și româncuțe folosind minunatele culori ale drapelului nostru.
Copiii

Fiecare dintre ei a fost creativ. A fost interesant să puncteze și să facă observații pe lucrări în timp ce se desfășura turul galeriei.

Rezultatele

-au participat cu interes la proiect

-au înțeles semnificația zilei de 1 decembrie
















PACHEȚELUL SĂNĂTOS
A noua activitate-gradiniță
27 NOV 2015
·         30+ COPII
·         40 PUNCTE
Proiectul
În această activitate fiecare copil învață despre hrana sănătoasă și despre faptul că ea poate fi consumată cu succesi la şcoală și grădiniță. Cea mai răspândită gustare este clasicul sandvici, care se pregăteşte şi se împachetează la fel de uşor.Pentru a sparge monotonia, însă, iată alte idei de gustări sănătoase pentru copii, din care să poată să se inspire ! Printr-un joc elevii sunt intrebațide fructe preferate.Apoi află că bananele şi merele ocupă primele locuri în clasamentul fructelor proaspete care pot fi puse cu uşurinţă în ghiozdanul de şcoală sau în gentuţa pentru grădiniţă. Dar pe lângă aceste fructe putem să mai adăugăm şi alte fructe, la fel de îndrăgite de cei mici, şi care vor fi mâncate pe nerăsuflate. Aici intră piersicile, nectarinele, perele nu prea zemoase, prunele, portocalele şi mandarinele decojite deja de-acasă, strugurii, ba chiar şi mai exoticele mango şi kiwi, toate proaspete şi atent spălate, iar, în unele cazuri, tăiate cubuleţe. 

Copiii 
Copiii au primit fructe iar apoi și-au spus părerea despre noul pachețel cu hrană sănătoasă.S-a vorbit apoi și despre importanța fructelor.Fructele sunt dintre cele mai sănătoase alimente ; sunt pline de vitamine, minerale, conțin antioxidanți și fibre, au conținut foarte sărac în grasimi și calorii, deci pot fi consumate în cantitati mari.Românii spun : „un măr pe zi, ține doctorul departe” ; dar puteti să mâncați și mai mult decât un măr/zi, pentru că sunt uțoare ți oferă o rezervă optiă de vitamine, mai ales dacă nu le decojiți - dar spălați-le bine înainte.. Sucurile proaspete, preparate în casă, sunt o sursă importantă de vitamina C și nu conțin fibre











TRADIȚII
A zecea activitate-toată școala

27 NOV
30+ COPII
  80 PUNCTE
Proiectul
În fiecare an, Moş Nicolae vine pe furiş în casele oamenilor şi lasă cadouri în ghetuţele copiilor cuminţi, dar şi în cele ale adulţilor. Este mult mai discret ca Moş Crăciun, pentru că pe el nu-l vede nimeni niciodată. Ca să primească darurile, de obicei dulciuri, copiii trebuie să-şi cureţe bine ghetuţele. Potrivit legendei, Moş Nicolae este protectorul copiilor, scrie Parinti.com. Sfântul Nicolae s-a născut în anul 270 în cetatea Patara din Asia Mică (în prezent Turcia), iar numele lui înseamnă, în limba greacă, „biruitor de popoare”. A locuit în oraşul Myra, unde a fost episcop. Oraşul este situat tot în Asia Mica, pe actualul teritoriu al Turciei. După ce părinţii săi au murit, Nicolae şi-a împărţit averea săracilor, iar apoi a plecat la Ierusalim ca prelat. Sunt multe legende care vorbesc despre faptele lui Nicolae după ce acesta a ajuns preot. 
De câțiva ani buni niște oameni inimoși fac pe Moș Nicolae, ne aduc și ne împart cadouri.
Ii cunoaștem ca fiind Linda și Norman. Ca și Moș Nicolae ei vin în fiecare an. 
Anul acesta au ajuns mai repede. Noi ne-am adunat pe clase , le-am cântat iar ei ne-au înmânat cadouri.
Copiii
Copiii s-au bucurat de daruri.După ce au fost împărțite cadourile și după ce am cântat celor care le-au adus și am mulțumit fiecare s-a retras în clasa lui și fiecare copil cu entuziasm a deschis cutia viu colorată și s-a bucurat de darurile primite.
 Rezultatele
Moș Nicolae ne inspiră să facem lucruri bune și să ne simțim bine.
Ne aminteste să căutăm bunătatea în noi.
El ne învață ca nu trebuie să discriminăm, din moment ce ofera cadouri tuturor indiferent de rasă, religie sau sex.
Cel mai important: moșul are puterea de a ne face să zâmbim chiar în cele mai triste momente. 













TRADIȚII
A unsprezecea activitate clasele V,VI,VII,VIII


·         3 DEC 2015
·         30+ COPII
     ·         80 PUNCTE
Proiectul
ZIUA NAŢIONALĂ a României 2015o zi de sarbatoare !
În urmĂ cu 97 de ani, prin hotararea Marii Adunari Nationale intrunita la Alba Iulia se infaptuia statul national unitar roman. 1 Decembrie 1918 a fost momentul hotarator in istoria neamului nostru in care tara noastra si-a reintregit granitele si s-a indeplinit dorinta romanilor de a trai liberi si uniti.
În fiecare an in scoala noastra au loc, manifestari culturale si ceremonii prilejuite de aniversarea acestei zile, evenimente care ii reunesc alaturi pe copii.
Copiii
Au cantat si au recitat poezii.
Cel mai important lucru in aceste momente este sa nu uitam portul si tara.

Rezultatele
O zi deosebita traita deosebit !

















TRADIȚII
A doisprezecea activitate- clasele pregătitoare, clasa I
 

·         18 DEC 2015
·         30+ COPII
·         80 PUNCTE
Proiectul
Proiectul s-a desfasurat sub forma unei serbari scolare ,in care copiii au recitat poezii si au cantat colinde. Au primit apoi daruri de la Mos Craciun care s-a lasat putin asteptat de copii, dar care a ajuns totusi.
Copiii
Copiii s-au distrat , au primit cadouri de la Mos Craciun , au facut poze cu mosul si s-au bucurat de cadouri.
Rezultatele
O sarbatoare reusita... copii multumiti de daruri.












TRADIȚII -1 decembrie 2015
A treisprezecea activitate- gradinița

·         3 DEC 2015
·         30+ COPII
·         80 PUNCTE
PROIECTUL
Cei mai mici romanași de la gradinita au sarbatorit ziua nationala a Romaniei.
Am confectionat ecusoane folosind cele trei culori ale tricolorului ajutati de părinti.

Apoi am cantat si ne-am fotografiat.
COPII
Copiii s-au simtit bine, Alaturi de ei la activitate au fost si parintii.
REZULTATE
O zi deosebita traita deosebit !













TRADIȚII-Colinde
A patrusprezecea activitate-clasele VII;VIII


·         18 DEC 2015
·         30+ COPII
·         80 PUNCTE
Proiectul
În Ajunul Crăciunului cetele de colindători pornesc în toată ţara să dea de veste că întâmpină cu toţii marele Praznic Luminos al Naşterii Domnului Iisus Hristos.

Colindul, cel mai cunoscut obicei de Crăciun, îşi pierde, pe an ce trece, din puterea cuvântului de odinioară. Dacă înainte nu era casă care să nu fie colindată, bătrânii având întotdeauna grijă să deschidă porţile, să aprindă luminile astfel încât, odată cu cetele de colindători să le intre în curte şi în casă bunăstarea, astăzi, glasurile celor care mai înalţă astfel de cântări se fac mai degrabă auzite prin intermediul radioului şi al televiziunii, prin urări indirecte, ce emoţionează mai mult sau mai puţin, după starea şi vocea celui care le rosteşte. De aceea noi elevii școlii incercăm sa reinnoim acest obicei,

Colinda este o urare cântată vocal, de invocare a naşterii luminii, a reînnoirii timpului, ce vesteşte Naşterea Mântuitorului sau aduce în atenţie poveşti despre junii satului şi despre fetele de măritat, ori istorisiri precreştine, despre leu sau despre dulful de mare, sau alte personaje mitologice.

Copiii
Au fost foarte receptivi la reinnoirea acestui obicei, au muncit si s-au declarant multumiti de realizarile lor.
Rezultate
Au cantat magnific. Au adus lumina in fiecare casa. Si-au atins obiectivul de a reinnoi obiceiul de Craciun.


















·         18 DEC 2015
·         30+ COPII
   ·         80 PUNCTE
Proiectul
În Ajunul Crăciunului cetele de colindători pornesc în toată ţara să dea de veste că întâmpină cu toţii marele Praznic Luminos al Naşterii Domnului Iisus Hristos.
Colindul, cel mai cunoscut obicei de Crăciun, îşi pierde, pe an ce trece, din puterea cuvântului de odinioară. Dacă înainte nu era casă care să nu fie colindată, bătrânii având întotdeauna grijă să deschidă porţile, să aprindă luminile astfel încât, odată cu cetele de colindători să le intre în curte şi în casă bunăstarea, astăzi, glasurile celor care mai înalţă astfel de cântări se fac mai degrabă auzite prin intermediul radioului şi al televiziunii, prin urări indirecte, ce emoţionează mai mult sau mai puţin, după starea şi vocea celui care le rosteşte. De aceea noi elevii școlii incercăm sa reinnoim acest obicei,

Colinda este o urare cântată vocal, de invocare a naşterii luminii, a reînnoirii timpului, ce vesteşte Naşterea Mântuitorului sau aduce în atenţie poveşti despre junii satului şi despre fetele de măritat, ori istorisiri precreştine, despre leu sau despre dulful de mare, sau alte personaje mitologice.

Copiii
Au fost foarte receptivi la reinnoirea acestui obicei, au muncit mult si s-au declarat multumiti de realizarile lor.
Rezultatele
Au cantat magnific. Au adus lumina in fiecare casa. Si-au atins obiectivul de a reinnoi obiceiul de Craciun.

















TEATRU
A șaisprezecea activitate


·         17 DEC 2015
30+ COPII
·         120 PUNCTE

Proiectul :O piesa de teatru despre obiceiurile unei familii care asteapta colindatorii in prag de Craciun.Primul colind, care se cântă la fiecare casă, este colindul de uşă sau de fereastră. Prin aceast colind se invocă trezirea rituală a gazdelor, pentru a-i întâmpina pe colindătorii ce le aduc vestea naşterii lui Hristos şi pentru a se pregăti să celebreze marea sărbătoare a Naşterii Domnului: Sculaţi, sculaţi, boieri mari/ Florile dalbe/ Sculaţi, voi, români plugari/ Că vă vin colindători/ Noaptea pe la cântători/ Şi v-aduc un Dumnezeu/ Să vă mântuie de rău/ Un Dumnezeu nou născut. Refrenul Florile dalbe, des întâlnit în poezia colindelor, are astăzi numai o valoare simbolică. Se presupune, însă, că la origine el era o formulă magică, rostită concomitent cu atingerea persoanei colindate cu o ramură înflorită de măr.După ce colindătorii termină de cântat la fereastră, gazda îi invită în casă. Primul colind pe care îl rostesc aici este colindul de masă, care se cântă în faţa mesei de Crăciun încărcată cu colaci, nuci, mere şi alte produse tradiţionale. Sensul acestui colind este de a trece belşugul, sugerat prin bogăţia şi varietatea produselor alimentare aşezate pe masă, dintr-un an în altul.

Piesa explica aceste datini 


Copiii Au interpretat piesa, au cantat colinde...
Rezultate:O atmosfera de basm creata de copii.








 


CREATII LITERARE
A șaptesprezecea activitate

 16 IAN 2016
·         30+ COPII
·         80 PUNCTE
Proiectul
Eminescu a existat „pururi înfășurat în mantia-i”. Recent,claselor gimnaziale ale Scolii Gimnaziale Apold au sărbătorit ziua poetului Mihai Eminescu.Scopul activității a fost acela de a fixa locul și rolul poetului în contextul patrimoniului cultural național, precum și ta­lentul acestuia în crearea unui univers propriu, în care se regăsesc miturile și ethosul neamului, precum și chemările sufletești ale românului. Poeziile sale, cu un puternic conținut existențial, cuprind tot spectrul umanului, de la starea de absolut până la cea de abis.Momentul de muzică și poezie, materia­lizat în forma colajului, a dat glas celor mai frumoase poezii eminesciene, într-o atmosferă caldă, plină de metaforă și romantism. Au fost citite si creatiile poetice a unor elevi ai scolii
Copiii Elevii au audiat poezii si s-au simtit bine
Rezultate. La finalul activitatii a reiesit ideea ca avem nevoie de cultura, poezia lui Eminescu pentru a ne regasi si pentru a ne identifica cu valorile neamului dar si sa incurajam elevii sa compuna si sa citeasca creatii propri.



















Dans și muzică
A optsprezecea activitate


·         16 IAN 2016
·         5-15 COPII
·         10 PUNCTE

  1. Proiectul Aceasta activitate a fost o activitate de dans si distractie mai exact o dupa masa distractiva unde cativa elevi si-au sarbatorit ziua de nume
  2. Copiii Elevii s-au delectat cu cantece si jocuri de miscare, au dansat si s-au distrat
  3. Rezultatele Sunt sigura ca unii elevi, talentati dar mai timizi isi vor invinge temerile si vor participa la viitoarele activitati ce se vor organiza. Programul a fost unul deosebit.



ACORD  MINISTERUL EDUCAȚIEI - OLIMPIADELE KAUFLAND - ASOCIATIA ȘCOALA DE VALORI BUCUREȘTI

Nu este important să câștigi, ci să participi ...și NOI am participat !!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu